Na co všechno si dát pozor při jednání se zákazníkem?

Marek již několik let pracuje jako projektový manažer. Společně s Romanem Hřebeckým a Maru Kortanovou staví a vede Pábení. Podle jeho slov je jeho práce specifická tím, že jde do hloubky a nepodléhá nápadům na první dobrou. “Poslouchám klienty a jejich zákazníky. A pomáhám dělat jejich službu lepší.” Na letošní Barcamp si připravil přednášku se záhadnou anotací a názvem “Jak (ne)ztratit klienta. Na co přesně se můžete těšit?

marek

Proč ses rozhodl přednášet na Barcampu?

Protože mi vlastně to přednášení tak trochu chybí. Naposledy jsem mluvil právě na plzeňském barcampu a moc rád si to znovu zopakuji.

Jsi pravidelným návštěvníkem barcampů? Kde všude jsi byl?

Občas se snažím vyjet. Navštívil jsem Barcampy ve Zlíně, v Brně, Praze i u vás v Plzni.

A co bude přesně obsahem Tvé letošní přednášky?

Obsah chci tvořit s lidmi, kteří se rozhodnou přijít a rozhodně to nechci považovat za přednášku, na které já budu mluvit a ostatní jenom poslouchat. To by nebyl ten správný barcamp. Budeme se bavit o situacích, slovech, činech, které mohou vést až k tomu, že s klientem ztratíte chuť vzájemně spolupracovat

Je přednáška určená pouze nějakému konkrétnímu typu posluchače?

Myslím že ne. Mou ambicí je udělat opravdovou barcamp přednášku. Žádné slidy, žádné limity. Obsah tvořit s lidmi přímo na místě. Takže čím více lidí a čím různorodější publikum, tím lépe.

Budeš mít nějakou osnovu na prezentaci nebo to bude čistě volná diskuze na dané téma?

Ne. Bude to především společná diskuze k danému tématu. To, co přednáška posluchačům přinese, bude z velké části záležet na nich. Na tom, jak se budou podílet na její tvorbě.

11081441_1107859159229368_4778738607661185606_n

Jaké důležité know-how Tvoje přednáška nabídne?

To zjistíme na místě. Věřím, že bude pro všechny přínosná a budou v ní i nějaké wow momenty.

Přednáška se jmenuje “Jak (ne)ztratit klienta. Co přesně rozhoduje o tom, jestli obchodním ztratí či neztratí klienta? Jsou na to nějaké osvědčené strategie? Budeš se o ně dělit?

Těžko říct, zda osvědčené. Každopádně se podělím o několik příkladů z naší agenturní praxe, u kterých jsme něco podcenili a nedopadlo to dobře.

Máš sám nějaký nejbizarnější zážitek s klientem, o který by ses chtěl podělit?

Ha. Na jeden si vzpomínám. Jsou to zhruba tři roky. Jeden z obchodních řetězců nás přizval do výběrového řízení na správu sociálních sítí. Přijela delegace ze zahraničí a na jeden den si po patnácti minutách naplánovali schůzku asi s desítkou dalších agentur. Už tahle situace nám přišla bizarní, ale vyrazili jsme tam. Přišli jsme, spustili prezentaci, vyměnili si vizitky. A v tu chvíli to pro nás vlastně skončilo. V tu dobu jsme totiž měli potřebu mít na vizitkách QR kód, což bylo tehdy cool, ale ten nám samozřejmě nefungoval jak měl. Těch 15 minut pocitově trvalo snad 5 hodin a my se dokola a dokola bavili o tom, jak je to neprofesionální. No prostě bizarní. 🙂

Marku, děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí s nadcházející přednáškou!